מה ההבדל בין פתיחת כספת לפריצת כספת

פורץ כספות

מה ההבדל בין פתיחת כספת לפריצת כספת

כאשר מדברים על פריצת כספת ועל פתיחת כספת, אנשים עלולים להתבלבל. פריצת כספת בדרך כלל נתפסת על ידי אנשים כדבר שלילי השייך לאנשים העוברים על החוק כאשר מנסים לפרוץ כספות על ידי כל מיני כלי עבודה או מכשירים בלתי מקצועיים שאינם מיועדים לכך. פתיחת כספת היא בעצם פריצת כספת שנעשית אך ורק על ידי בעל מקצוע מומחה, מנוסה ובעל תעודת הסמכה המעידה על כישוריו השונים לטפל בסוגי כספות שונות. ישנן כל מיני שיטות של פריצת כספות. בדרך כלל פורצים בלתי מקצועיים כלומר גנבים, משתמשים בכח פיזי על מנת לנסות לפרוץ את הכספת ולהניח את הידיים על הרכוש היקר. חלק מהפורצים ינסו לשבור את הכספת כאשר יפילו אותה, חלק ינסו לקדוח בה חורים, לשרוף אותה וכולי. ישנן כספות בעלות תקנים מיוחדים שעומדים בניסיונות פריצה מסוגים כאלה ואחרים. ניסיון פריצה המשלב כח נקרא שיטת ה"פריצה אלימה". אם שאר השיטות הן לא באמת ניסיונות פריצה אז מדוע הן נקראות כך, מיד אסביר.

סיבות שונות לפריצה

פריצת כספת מקצועית נחשבת לפתיחת הכספת כיוון שהיא נעשית בהסכמה ועל ידי בעל מקצוע. לעתים כספות עושות בעיות ומסרבות להיפתח מסיבות שונות. בכל המקרים הללו נהיה מחויבים להזמין פורץ כספות מקצועי אחרת הכספת שלנו עלולה להיפגע עוד יותר. הנה כמה סיטואציות בהן מומלץ מאוד להזמין פורץ מקצועי:

  1. איבוד המפתח: ישנן כספות הננעלות באמצעות מפתחות שיניים. לעתים אנשים מאבדים את הצרור ולפעמים הוא נגנב. במקרה כזה, רק פורץ מקצועי רשאי לבצע את הפריצה.
  2. ניסיון פריצה: ניסיונות פריצה רבים לשמחתנו נכשלים. מה שכן עלול לקרות כתוצאה מניסיון הפריצה הוא פגיעה במנגנונים השונים של הכספת והיא תסרב להיפתח או לעבוד כלל.
  3. מחסור בתחזוקה: כספות, איכותיות ככל שתהיינה, תצטרכנה לעבור תחזוקה לפחות פעם בשנה. חלק מתחזוקת הכספת היא בדיקת המנגנונים השונים והאם הם צריכים חיזוק ברגים, שימון או החלפת חלקים. כספת, בדיוק כמו כל מכשיר מוכרחה לקבל טיפול מתאים אם ברצונכם שתשרת אתכם ותסייע לכם במשך שנים רבות.

שיטות נוספות לפתיחת הכספת

פורץ כספות מקצועי משתמש בשיטות מסוימות לפתיחת הכספת ולא מעורב בהן שום סוג של כח פיזי. בשיטה הרגילה, פורץ הכספות משתמש בכלי עבודה מיוחדים לפריצת כספות, אך כל זאת לאחר שבדק את הכספת ואבחן את הבעיה. שיטה נוספת והמקצועית ביותר נקראת "הפריצה השקטה". בשיטה זו, פורץ הכספות לא משתמש כלל בכלי עבודה אלא פותח את הכספת רק באמצעות שתי ידיו, שיטה זו שייכת למומחים ביותר. חשוב לזכור שאין דבר כזה כספת שאינה ניתנת לפריצה אלא רק פורץ שאינו מספיק מקצועי. אם חס וחלילה מצאתם את עצמכם בסיטואציה שבה הכספת שלכם אינה נפתחת, אל תנסו לפרוץ אותה בעצמכם או באמצעות אדם שאינו מוסמך. הזמינו פורץ מקצועי ותחסכו גם בזמן וגם בכסף.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?