איך תדעו מתי צריך להזמין פורץ כספות?

נעילת מפתח

איך תדעו מתי צריך להזמין פורץ כספות?

כמעט בכל בית או עסק יש כיום כספות, ולא בהכרח לשמירה על זהב ויהלומים, לעיתים נרצה לשמור על ניירת חשובה או מצלמה יקרה וכדומה. הכספות נבדלות אחת מהשנייה ברמת המיגון שלה והכוונה היא בסוג הנעילה, עובי הדפנות והמשקל, יש כספות שקל יותר לפרוץ אותן ויש כספות שקשה יותר אולם את כולם ללא יוצא מן הכלל ניתן לפרוץ בלי בעיה השאלה היא כמה זמן ייקח לפרוץ. יחד עם זאת לפעמים נצטרף לפרוץ את הכספת בכוונה ואז נכנס לתמונה פורץ כספות. חשוב להבין ולדעת מתי להזמין פורץ כספות מכיוון שלא אחת הכספת לא תיפתח בגללינו.

הסיבות לכספת שאינה ניתנת לפתיחה

כאמור אנו עלולים למצוא את עצמינו מול כספת נעולה מבלי יכולת לפתוח אותה והדבר הראשון שעולה על דעתינו הוא להזמין פורץ כספות, לא תמיד זה נכון לעשות כך. יש לא מעט סיבות לכך שהכספת שלנו נעולה:

  • קוד סודי – נעילת הכספת מתאפשרת ב 2 אופנים עיקריים, נעילת מפתח או נעילת קוד (לא משנה אם הקוד מכאני או אלקטרוני), לא אחת שוכחים את הקוד הסודי ואז אין דרך לפתוח את הכספת למעט הזמנת פורץ כספות
  • מיומנות – כאשר מותקן בכספת מנגנון נעילה מכאני כגון קומבינציה נדרשת מיומנות לפתיחה, חוסר מיומנות ימנע מאיתנו לפתוח אותה אולם אם אתם יודעים את הקוד אין זו סיבה להזמין פורץ.
  • שחיקה – מטבע הדברים חלקי הכספת נשחקים, הראשון להישחק הוא המנעול או נכון יותר לומר המפתח, השחיקה מונעת מהמפתח לפתוח את הכספת, גם כאן לא ממהרים להזמין פורץ כספות כי לא אחת ניתן להכין מפתח חדש שיפתור את הבעיה אולם אם יש שחיקה אחרת נניח במנגנון הבריחים ואי אפשר לפתוח את הדלת אז צריך לפרוץ.
  • תחזוקה – חוסר תחזוקה שוטפת מובילה לבעיות, במיוחד אם יש לכם כספת עם מנגנוני נעילה אלקטרוניים, החלפת סוללות, גירוז ושימון יבטיחו אריכות חיים לכספת שלכם.
  • פריצה – פריצה לרוב מתבצעת על ידי גנב והנזק במקרה הטוב הוא לכספת ובמקרה הרע הוא שגנבו את כולה, לאחר פריצה אלימה תצטרכו ללא ספק פרוץ כספות שיפתח לכם אותה.

מי הוא פורץ כספות שניתן לסמוך עליו?

פורצי כספות באופן כללי מתחלקים ל 2 קבוצות, הראשונה היא קבוצת החובבנים והשנייה היא המקצוענים, והכוונה היא גם לאותם פורצים – גנבים וגם לאותם פורצים ברישיון או רשות. מי שמקצוען יפתח את הכספת ללא נזק והחובבן יהיה אלים עד כדי הריסתה. הזמנת פורץ כספות לאחר פריצה מחייבת שיהיה מקצוען מכיוון שאם אין לו את הידע הכספת לא תהיה שמישה יותר, אולם פורץ מקצועי יפתח אותה מבלי לגרום נזק מיותר ואף יחזיר את הכספת לשימוש חוזר. את בחירתו של הפורץ יש לעשות לאחר בחינה ובדיקה מדוקדקת, מי שמיומן יהיה עם המלצות ולרוב יהיו לו וותק, היתרון בהזמנת פורץ מיומן יבוא לידי ביטוי בכך שתחסכו הרבה כסף ועוגמת נפש מהזמנת פורץ שיגרום נזק ויהרוס לכם את הכספת. ההמלצה שלנו היא לדאוג לשימור ותחזוקת הכספת ובכך למנוע בעיות ותקלות שימנעו מיכם לפתוח אותה.

 

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?