מדריך – מה בודקים לפני שקונים כספת?

פתיחת כספת

מדריך – מה בודקים לפני שקונים כספת?

כספת היא אותה קופסת פלדה שמאפשרת לנו לנעול אותה ולמנוע גישה לתוכן של זרים. את נעילת הכספת מבצעים על ידי מנגנוני נעילה מכאניים, אלקטרוניים או ביומטריים. המטרה משותפת לכל סוגי הנעילות, להגן על התכולה. לכספות יש רמות מיגון שונות שמבדילות בין כושר עמידה בפני פריצה אחד למשנהו. חשוב לוודא כי הכספת אותה אתם קונים באמת מתאימה לצרכים שלכם ולא תמצאו את עצמכם עם כספת לא שימושית או מיותרת.

טיפים לבחירת כספת מתאימה

רגע לפני שאתם ממהרים לקנות כספת כדאי שתוודאו אם היא באמת מה שאתם צריכים. יש מגוון גדול של כספות ולכל סוג יש את הייעוד שלה ריכזנו לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם בבחירת כספת.

  • ייעוד – הגדירו את ייעוד הכספת בין אם היא ביתית או משרדית. לרוב ההבדל אינו משמעותי אולם כספת ביתית בדרך כלל תהיה רצינית יותר ובעלת מנגנון נעילה איכותי יותר, לעומת כספת משרדית שברוב המקרים מרוקנים אותה בסוף היום. יחד עם זאת אין כאן כלל אצבע ומומלץ לוודא כי השימוש העתידי מתאים לסוג הכספת.
  • גודל – מה אתם מתכוונים לשים בתוך הכספת? זאת השאלה שאתם צריכים לשאוk את עצמכם, מן הסתם ככל שהתכולה גדולה יותר כך תצטרכו נפח גדול יותר לכספת, אך קחו בחשבון שלגודל יש משקל ולא בכל מקום תוכלו להתקין כספת גדולה וכבדה/
  • תכולה – מה אתם מתכוונים לאחסן בכספת? ניירת, תכשיטים, זהב או חפצים בעלי ערך סנטימנטלי? זה נכון שאין באמת הגדרה לתכולת הכספת ותוכלו לשים מה שתירצחו בכל מקום שתירצו אך ניירת צריכה להישמר בכספת חסינת אש, ותכשיטים יקרים צריכים להיות בכספת בעלת רמת מיגון גבוהה.
  • סוג נעילה – מנגנון הנעילה מטרתו להקשות על פריצת הכספת, יש מגוון סוגים של מנגנוני נעילה החל מהמנגנונים המכנים ועד למנגנונים האלקטרוניים / ביומטריים. אם מנגנוני הנעילה של הכספת איכותיים ובתקן הם יהוו עוד מכשול בדרך לתכולה הפנימית.
  • מיקום התקנה – בית או משרד? קומת קרקע או בניין קומות בקומה 10? מקום ההתקנה משפיע באופן ישיר על סוג ההתקנה. ככל שהמקום נגש יותר כך צריך להקפיד על התקנה מאסיבית יותר. למשקל הכספת יש השפעה על אופי ההתקנה כאשר במקרים של כספות כבדות המיועדות להתקנה בבניין קומות יש צורך באישורי מהנדס.
  • תקציב – התקציב ישפיע ישירות על סוג הכספת שאותה תוכלו להרשות לעצמכם אולם יחד עם זאת אם באמת חשוב לכם לשמור על מה שיש לכם אז התקציב אינו משמעותי.

מקצועיות ומקצוענות , עקב אכילס של הכספות

כמעט בכל מקום תמצאו כספות, חלקם יהיו טובות יותר וחלקן פחות, בסופו של יום אתם חייבים להתאים את הכספת לצרכים שלכם. אולם מה שקורה בפועל שלא מעט עסקים מוכרים כספות ממש כאילו וזה עוד מוצר מדף, קחו לדוגמה את "הכספות" הקטנת שנמכרות ברשתות השיווק, אלו אינן כספות כלל וכלל אלא קופסאות פח עם מנעול אלקטרוני. אי ההבנה מהי כספת מקצועית שבאמת תגן עליכן לבין אותם קופסאות פח הוא משמעותי מאוד, לכן בחירה בבעל מקצוע או חברה מקצועית הינה דבר מחייב במיוחד שמדובר על כספות.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?