נתקעתם עם כספת נעולה? ככה תמנעו את זה בפעם הבאה!

נתקעתם עם כספת נעולה? ככה תמנעו את זה בפעם הבאה!

יש אין סוף סיבות לכך שדלת הכספת שלכם לא נפתחת והדבר הכי מייאש הוא לתכנן חופשה חלומית לחו"ל ורגע לפני שיוצאים מהבית מגלים שהכספת שלכם נעולה ואין לכם דרך להגיע לדרכונים שבתוכה. אתם מהר מאוד מבינים שאתם חייבים פורץ כספות שיפתח לכם את הכספת. דעו לכם שהלחץ הזה שאם נמצאים בו עלול לעלות לכם ביוקר ואפילו עלול להביא לכך שתצטרכו להחליף כספת בחדשה. ריכזנו לפניכם טיפים ורעיונות שיעזרו לכם להימנע מהצורך של הזמנת פורץ כספות הביתה. ואם כבר תיאלצו להזמין אז נסביר מיהו פורץ כספות ראוי.

טיפים שיעזרו לכם לשמור על יכולת פתיחת הכספת

יש כמה אפשרויות שבגללם דלת הכספת שלכם לא יכולה להיפתח ובמקרים כאלו תצטרכו להזמין פורץ כספות. הסיבה הראשונה והנפוצה ביותר היא הגורם האנושי, כלומר אתם. יתכן כי איבדתם את המפתחות או שכחתם את הקוד הסודי, סיבה אחרת יכולה להיות בעקבות חסימה של הדלת או שסגרתם אותה על משהו בפנים שמפריע לפתיחה. ולעיתים זה בלאי טבעי. בכל אחד מהמקרים התוצאה היא אחידה של דלת כספת נעולה ואתם צריכים פורץ כספות שיפתח אותה. על מנת להימנע מסיטואציה כזו שתאלץ אתכם להזמין פורץ כספות שלפי חוקי מרפי תמיד באה בעיתוי הגרוע ביותר, יש לבצע פעולות תחזוקה בסיסיות והן מפורטות לפניכם:

נעילת מפתחות

היתרון הבולט של נעילת מפתחות שתמיד תוכלו לפתוח את הכספת כל עוד אין לה נזק פיזי או בלאי נימי במנגנון הנעילה. החיסרון הבולט של נעילת מפתחות הוא שמפתח יכול ללכת לאיבוד או להיגנב, במקרים כאלו אם לא תדאגו למפתח נוסף לא תוכלו לפתוח את הכספת, ההמלצה היא לשמור מפתח נוסף לשעת חירום במקום אחר שאינו בבית שלכם או לפחות שיהיה מוסלק היטב. אם איבדתם או שגנבו לכם את המפתח תוכלו להשתמש בשני ולהחליף מנעול (על מנת למנוע את הסיכוי לפריצה או גניבה).

נעילת קומבינציה מכנית

זו הנעילה עם הגלגלת, מנגנון הנעילה הוותיק והאיכותי ביותר שקיים, העמידות שלו לאורך שנים רבות (אינו נשחק כמו מפתח)  כאן יש סיכוי גבוה לשכוח את הקוד וזה ללא ספק מחייב פריצה אך אם תקפידו לשנן את הקוד ואף לבצע מעת לעת פתיחה לכספת על מנת לוודא שאכן אין בעיה, הרי שלעולם לא תהיה לכם בעייה דחופה (למשל לפני יציאה מהבית) ולא תצטרכו להזמין פורץ כספות.

נעילת קומבינציה אלקטרונית וכל נעילה דיגיטלית אחרת

בדומה לקומבינציה מכנית הסיכוי לשכוח את הקוד הסודי גבוה יותר מאשר שתהיה תקלה כלשהי בכספת שתמנע מכם לפתוח אותה, יחד עם זאת מנגנון אלקטרוני פועל על סוללות ואם הסוללות מתרוקנות לא תמיד תוכלו לפתוח את הכספת (לרוב בית הסוללות נמצא בתוך חלל הדלת של הכספת) החלפה קבועה של הסוללות תחסוך מכם עוגמת נפש בזמן אמת. בנוסף מומלץ לבצע בדיקת פתיחה תקופתית שתעזור לכם לאתר תקלה או בעיה בעוד מועד.

ואם בכל זאת הדלת נעולה…

אם למרות ואחרי הכל אתם מוצאים את עצמכם עם דלת כספת נעולה אתם תצטרכו להזמין פורץ כספות שיפתח לכם את הכספת. חשוב להכיר את סוגי הפריצה הקיימים על מנת למנוע נזק לכספת לאחר הפריצה

פריצה אלימה – סוג פריצה שבדרך כלל גורם נזק חמור לכספת ואתם תאלצו לרכוש כספת חדשה עם כל המשתמע מכך (בחירת דגם, הובלה, התקנה וכו')

פריצת קידוח – פתיחת הכספת על ידי ניטרול מנגנון הנעילה, לרוב זה מבוצע על ידי קידוח חור שמסב נזק יחסית מזערי לכספת. ניתן לתקן ולהשמיש אותה חזרה אך חשוב לזכור כי לעולם היא לא תהיה כחדשה.

פריצה שקטה – השיטה המקצועית ביותר לפתיחת דלת הכספת. פורץ כספות שיכול לפתוח כספת ללא כלים או על ידי כלים שאינם פוגעים כלל בכספת ו בגוף שלה הוא פורץ מקצוען. כספות לאחר פריצה שקטה הן כמו חדשות וניתן להשתמש בהן ללא חשש.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?