איך בוחרים כספת להגנת נשק פרטי

פתיחת כספת

איך בוחרים כספת להגנת נשק פרטי

כספות מגיעות במגוון רחב של סוגים המיועד לשמירה והגנה על תכולות שונות. לכל מי שמחזיק ברשותו נשק, ברישיון כמובן, מוכרח לאבטח אותו במקום מיוחד על מנת למנוע מאנשים אחרים שאינם מורשים להשתמש בנשק ולמצוא את דרכם ולעשות בו שימוש. אם יש לכם ילדים בבית, על אחת כמה וכמה תהיו מוכרחים למצוא את ההגנה הטובה ביותר לנשק שלכם. אתם מוכרחים להגן על כל האנשים בבית ואין זה משנה אם אתם סבורים כי הנשק מוחבא במקום שאין סיכוי למצוא. כלי נשק, כאשר לא עושים בהם שימוש לצורך פרטי או לצורך מקצועי, מוכרחים להיות נעולים בתוך כספת מיוחדת להגנה על נשק. גם מוסדות גדולים כמו משטרת ישראל או משרד הביטחון מחזיקים בסוגים שונים של נשקים והם מאחסנים אותם בתוך כספות מיוחדות עם מנגנוני אבטחה מהטובים ביותר שניתן למצוא. כלי נשק יכול לפצוע או להרוג בן אדם, לכן יש לקחת במלוא הרצינות את אבטחת כלי הנשק.

קריטריונים חשובים לבחירה נכונה

על מנת למצוא ולבחור את הכספת הנכונה להגנת כלי הנשק האישי שלכם, עליכם להבין את מאפייני הכספות השונות. פתיחת כספת אמורה להיות משימה בלתי אפשרית, אך רק כספת מתאימה שתענה על הקריטריונים הנכונים תוכל להעניק הגנה מהסוג האיכותי. להלן הקריטריונים:

  • חומר – כספות לאחסון נשק בדרך כלל מיוצרות בצורה של ארון ולא בצורה של כספת. הן אמורות להיות עשויות מפלדה או פח כלומר, מחומרים מאוד חזקים שיעניקו הגנה מרבית.
  • מנעול – מנעול או מנגנון נעילה איכותי וחזק הוא משהו שכספת להגנת נשק אינה יכולה להסתדר בלעדיו ויחד עם חוזקו של החומר ממנו מיוצרת הכספת, ההגנה יכולה להיות שלמה.
  • תקן / מפרט – כספות להגנה ואחסנה של נשק מוכרחות לעמוד בתקנים מסוימים וכמו כן, לעמוד במפרט מיוחד של משטרת ישראל. כל כספת שאינה עומדת בדרישות אלו, אינה מתאימה להגנת נשקים ועלולה לסכן חיי אדם.
  • גודל – על גודל הכספת מחליטים גם כן על פי מפרט מסוים המחלק את סוגי הכספות השונות ומציין כמה כלי נשק יכולה כל כספת להכיל.

אל תקלו ראש

כספות המיועדות לאחסון והגנת נשקים מיוצרות בדגמים שונים ונמכרות גם למוסדות גדולים המחזיקים כמויות גדולות של נשק וגם עבור האדם הפרטי המחזיק בכלי נשק ברישיון לצורך הגנה. אם אתם מתכננים לעשות רישיון לכלי נשק, מומלץ ואף חובה שתרכשו כספת מיוחדת להגנתו עוד טרם רכשתם את כלי הנשק. על פי משטרת ישראל, כספת לנשק מוכרחה להיות מעוגנת לקיר בטון ולהיות בעלת נעילה מכאנית. בתוך כספות כאלו, בדרך כלל מאחסנים גם תכולה המורכבת מסוגי סמים שונים. גם סמים יכולים לפגוע בחיי אדם במידה ויגיעו אל הידיים הלא נכונות, לכן רמת ההגנה הדרושה עבורם, חשובה כמו ההגנה על כלי נשק. כספות כאלו נוכל למצוא אצל חברות אבטחה, אנשי צבא, קב"טים ובמקומות נוספים אשר ברשותם רישיונות להחזקה בסוגי נשקים שונים.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?